Marketing internetowy to skuteczny sposób na reklamę swoich produktów i usług. Jeśli chcesz wiedzieć jak skutecznie reklamować się w internecie, ten artykuł jest właśnie dla ciebie.
Na początku działalności twojej firmy możesz nie mieć wystarczających środków na zlecenie reklamy firmie zewnętrznej. Jednak bez problemu samodzielnie możesz zająć się reklamą. Jedyne czego potrzebujesz to komputer i telefon z dostępem do internetu, a także czas, który możesz poświęcić na pracę.
Czym jest marketing online?
Marketing online, inaczej nazywany marketing internetowy, marketing cyfrowy czy e-marketing, to zbiór działań prowadzonych w interneciem które mają na celu promowanie danego produktu czy budowanie wizerunku marki. Celem tego rodzaju marketingu jest dotarcie do jak największej grupy odbiorców i zwiększenie sprzedaży. Marketing internetowy to dobry sposób na budowanie wizerunku marki, a także możliwość identyfikacji grupy docelowej. Mowa tutaj o odkrywaniu potrzeb klientów i budowaniu z nimi stałych relacji.
Zalety marketingu online:
– niższa cena przeprowadzenia kampanii marketingowej, w porównaniu do reklamy w telewizji czy gazecie,
– łatwiejszy dostęp do szerokiej grupy odbiorców, dzięki możliwości reklamy o zasięgu krajowym czy globalnym,
– marketing internetowy jest skuteczny, zwłaszcza w przypadku kiedy kierujesz swoje produkty do dzieci, młodzieży i młodych dorosłych,
– możliwość budowania wizerunku marki, a także promowania poszczególnych produktów,
– reklama dostosowana do konkretnej grup docelowej, czyli do osób korzystających z internetu.
Rodzaje marketingu internetowego:
– reklama w mediach społecznościowych,
– pozycjonowanie i optymalizacja SEO,
– kampanie reklamowe google ads,
– własna strona internetowa,
– artykuły sponsorowane,
– influencer marketing,
– e-mail marketing.
Oczywiście są to tylko niektóre formy marketingu online. Ty sam musisz dobrać rodzaj kampanii marketingowej do swojej działalności. Jednak w obecnych czasach jedną z najpopularniejszych, a zarazem najskuteczniejszych form jest influencer marketing i social media marketing. Te dwie dziedziny są niejako powiązane, jednak różnią się formą dotarcia do potencjalnych klientów.
Influencer marketing wykorzystuje relacje między gwiazdą, a jej fanami. Influencer to inaczej osoba mająca wpływ na grupę ludzi, którzy śledzą jej poczynania w internecie. Wiele osób z chęcią zakupi polecany przez influencera produkt, gdyż ufają opinii swojego idola. Stawki za tego typu usługi zależne są między innymi od zasięgów danego influencera, a także od branży, w której działa. Stała współpraca z influencerami buduje dobry wizerunek marki. Z kolei jednorazowe kampanie są dobrą opcją do reklamy danego produktu.
Social media marketing jest nieco szerszym pojęciem. Co prawda współpraca z influencerami stanowi jedną z gałęzi marketingu internetowego, jednak kluczową rolę odgrywa posiadanie konta firmowego na najpopularniejszych portalach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Tiktok czy YouTube. A ten sposób przy odpowiednim nakładzie pracy możesz reklamować swoją firmę w internecie tanim kosztem.
Dla kogo jest marketing internetowy?
Marketing internetowy ze względu na swój charakter skierowany jest tak naprawdę dla każdego. W internecie mogą reklamować się zarówno freelancerzy, sklepy, jak i hotele czy restauracje. Jednak musisz zwrócić uwagę na formę marketingu. Współpraca z influencerem będzie dobra w przypadku biurka podróży, hotelu, restauracji czy sklepu internetowego, ale może nie być najlepszym wyborem dla freelancerów. Zatem warto poświęcić czas i dobrać formę marketingu do własnych potrzeb. Dzięki temu skutecznie zareklamujesz się w sieci, co przełoży się na pozyskanie nowych klientów i większe zarobki.